top of page
logo.png

Publisert 27.04.22

Himmelpartner

Til deg som har hørt om Jesus:

​

Det kan komme en tid da folk roper ut: Hva skal jeg GJØRE for å bli frelst! Hadde du hatt svaret på det sånn i full fart? Da gjelder det at noen bibelvers står helt fremst i tankene:

 

Tro på den Herren Jesus så skal du bli frelst du og ditt hus, Apgj. 16,31

​

Men hvordan få tro?

 

Så kommer da troen av det budskapet en hører og budskapet av Kristi ord. (Rom 10,17).

 

Troen er basert på å høre GUDS ORD, og er punkt 1 på veien til frelse. (her er det høre, og ikke gjøre som gjelder.)

Rom. 10,9 sier allikevel helt klart at vi også må gjøre noe. Gud har gjort det store når det gjelder frelsen. Jesus sa på korset: Det er fullbrakt! Fra Guds side er alt i orden når det gjelder vår frelse, men du må ta imot.

 

Alle de som tok imot ham ga han rett til å bli Guds barn. Sier Joh. 1,12.

​

Men hvordan tar vi imot Jesus da? Det forklarer Rom 10,9 helt klart hva vi skal GJØRE:

 

For hvis du med din MUNN bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham i fra de døde, da skal du bli frelst. Med hjerte tror vi så vi blir rettferdige og med munnen bekjenner vi så vi blir frelst.

​

TRO og BEKJENNE; altså frelsen blir virkelig din når du tror, åpner din munn, puster ut og setter lyd på. Det vi må GJØRE er å høre det gode budskapet og bekjenne at Jesus er Herre. For noen kan det være en kjempeutfordring, men det er løsningen for deg. JESUS TAR I MOT DEG og det gjør han:

 

For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på han ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. (Joh. 3,16).

 

Det normale er at soldaten gir sitt liv for kongen, jeg har en Konge som gav sitt liv for meg! Rom 10,13 sier også at:

 

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst.

 

Røveren på korset ved siden av Jesus fikk ikke gjort en eneste god gjerning, men allikevel gjør han det eneste riktige. Han påkaller Herren Jesu navn. (Luk 23,42) Han blir frelst ved et blikk på det blødende Guds offerlam, etter å ha innsett at han var en fortapt synder. Heldig at han hadde hørt om Jesus og fikk se han på Golgata.

bottom of page